s.Oliver, egy európai sikertörténet

s.Oliver, egy európai sikertörténet

Az s.Oliver márka napjainkban megkérdőjelezhetetlen és megkerülhetetlen része a női, valamint a férfi divatnak egyaránt, legyen szó hétköznapi, üzleti, vagy alkalmi ruházatról.










A cég a kezdetekkor csupán egy kis ruhabolt volt Bajorország egyik Majna-parti városában. Az immár több mint ötven éves vállalat nemcsak Európa egyik legelismertebb márkája; a leányvállalatok szinte minden kontinensen képviselik a modern, fenntartható fejlődést, továbbá az etikus divattervezést szorgalmazó arculatot. Hogyan vált az s.Oliver egyszerű butikból Európa egyik legnagyobb divat- és életmódvállalatává?

sir Oliver és a kezdetek

A vállalat életvonala kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy megismerjük a tudatos fejlesztés és márkaépítés hatékonyságát. Az eltelt évtizedek során több egyéb márka vált az s.Oliver részévé, majd maga a vállalat azzá a többportfóliós cégcsoporttá alakult, amit ma s.Oliver Group néven ismerünk.

A s.Oliver életvonala

Würtzburgból indulunk, mégpedig 1969-ben, ahol Bernd Freier megnyitja az első sir Oliver butikot a Herrnstrassén. 1975-ben a sir Oliver női ruházati termékekkel újít, ami három év múlva arra készteti a tulajdonost, hogy átnevezze a márkát. 

Így lesz 1978-ban a sir Oliverből s.Oliver, mint elsősorban alkalmi férfi és női ruházati termékeket kínáló cég.

  • 1994-ben piacra kerül az s.Oliver első, saját márkája, a Q/S, rá egy évre az s.Oliver Woman.

  • Az ezredforduló előtt megindul a tudatos terjeszkedés, majd a kétezres évek elején a düsseldorfi comma, márkajogai Bernd Freier tulajdonába kerülnek. Innentől pedig szinte követhetetlen tempóban nő és terjeszkedik a cég.

  • 2003. Az s.Oliver leányvállalatokat létesít Ausztriában, Svájcban és a Benelux államokban.

  • 2004. Felismerve az online értékesítésben rejlő lehetőségeket, az s.Oliver elindítja saját webshopját.

  • 2006. Olaszország, Kazahsztán és Lengyelország piacára lép a márka, majd 2007-ben sikeresen megveti a lábát Franciaországban és Indiában is.

  • 2009-ben új központ nyílik Rottendorfban.

  • 2010. A comma, elindítja a comma casual identity márkát. Szintén ebben az évben találkozhatnak először saját hazájukban a magyar, szlovén és horvát vásárlók az s.Oliver termékeivel.

  • 2013-ban az S.Oliver átkel az Atlanti-óceánon, és létjogosultságot szerez Kanadában.

  • 2016. A vállalat átalakul többmárkás portfólióval rendelkező cégcsoporttá: az s.Oliver Black Label, a Q/S, a comma, comma casual identity mellett a Liebeskind Berlin egészíti ki az s.Oliver stratégiai márkanevet, és létrejön az s.Oliver Group.

  • 2017. Vlagyimir Klicsko bokszoló az S.Oliver Black Label márka arca lesz egy országos kampány keretében, valamint a cégcsoport elindítja az első „See-Now-Buy-Now“ kollekcióját.

  • 2018. Az s.Oliver Group a Retailtech Hub partnerévé válik.

  • 2019. Az s.Oliver fennállásának ötvenedik évét ünnepelheti.

Az s.Oliver Group márkáiról röviden

Az s.Oliver Group olyan nemzetközi divatmárkává vált, ami világszerte inspirálja az embereket. Nagy cégcsaládként eltérő stílusokat fog össze, amelyek a márka különböző brandjeiben nyilvánulnak meg.

s.Oliver

Az s.Oliver egyszerű butikból nőtte ki magát a világ egyik vezető divat- és életmód márkájává.

Olyan márka, amelyre mindig támaszkodhatunk: a stílus, a minőség, a tökéletes méretezés, illetve az ár-érték összevetés szempontjából az s.Oliver mindig a megfelelő megoldást kínálja.

Őszinte és divattudatos barátként, stílustanácsadóként minden alkalomra tökéletesen megfelelő ruházati és kiegészítő ötletekkel áll elő az egész család számára. A fókuszban a viselhetőség és a minőség áll. Amellett, hogy a mindennapi élet igényeit elégíti ki, figyelemmel kíséri a legújabb trendeket.

  • Hiteles, sokoldalú és kényelmes.

  • Modern, színes, a városi életmódhoz kitűnően alkalmazkodik.

  • Mindennapi viseletként hordható.

  • Természetes anyagokból készül.

  • Az apró részletek figyelembevételével és hangsúlyozásával igazán szerethető márka.

  • Az egyes darabok jól kombinálhatók egymással.

s.Oliver Black Label

Az s.Oliver Black Label vezető férfidivat márka, melynek 2017-ben a világklasszis bokszoló, Vlagyimir Kilcsko adott arcot.

A cégcsoport üzleti és alkalmi stílust követő brandje, ami a tökéletes első benyomást kölcsönzi viselőjének. Elegánsan ötvözi a fényűző, különleges szöveteket és a klasszikus stílusú szabásvonalakat a kényelemmel. A fókusz az erőteljes színvilág és a semleges árnyalatok ízléses kombinációján van.

Q/S

A Q/S az új, fiatalos és lendületes városi életmód márkája. A divat szerelmesei számára készült, akik szívesen kombinálják az ikonikus stílusokat a merész újdonságokkal, továbbá fontos számukra az egyediség és az önkifejezés is.

Az s.Oliver Q/S brandje a városi életmód pezsgő és izgalmas világát idézi férfiaknak és nőknek egyaránt.

  • Haladó és merész típusa a márkának, ami leköveti a legújabb divatirányzatokat.

  • Alkalmi, városi divat szokatlan szabásvonallal és innovatív megjelenéssel nőknek és férfiaknak egyaránt.

comma

A comma, márkanév kisbetűvel írandó, ami ragyogó kontrasztot nyújt, hiszen a brand termékeit a nagy divatmetropoliszok, London, Párizs, Milánó, New York ihlették.

    • Legyen szó üzleti megjelenésről, alkalmi stílusról vagy exkluzív csillogásról a comma sokoldalú kínálatában nemes szövetekből tervezett női ruhákat találunk.

    • A szokásos blézerek és blúzok mellett a kollekció friss, az aktuális trendeknek megfelelő színű bőrkabátokat és kabátokat is kínál.

    • A comma, évente tizenkét kollekcióval inspirálja a kifinomult, magabiztos és a divat iránt érdeklődő hölgyeket.

Az comma, a városi életmódot folytató, a minőség és stílus mellett elkötelezett hölgyek divatja.

comma, casual identity

A comma, casual identity markáns és különleges. A stílust nemcsak a szabás és a szövetek minősége határozza meg, de a szokatlan anyagkombinációk is jellemzőek rá.

  • A ready to wear ihletésű ruhák nagyszerűen kombinálhatók egymással, akár üzleti, akár hétköznapi, utcai öltözéket keresünk.

  • Minden darab hordoz valami egyedi és különleges ismertetőjegyet, ami hangsúlyozza a nőies megjelenést.

  • A comma casual identity a kliséktől eltérő stílust kínál a trendtudatos hölgyek számára.

Liebeskind Berlin

Ami egy bőr kézitáskával kezdődött és egy nemzetközi divatházzá nőtte ki magát.

Az s.Oliver kollekcióiban többek között kézzel készített bőrtáskákat, ékszereket és egyéb ruházati kiegészítőket is találunk.

  • A márka középpontjában a tradicionális bőrművesség, a kreatív kézműves megoldások és a modern technológia ötvözése, valamint az apró részletek iránti odaadás áll. 

  • A Liebeskind Berlin-nek köszönhetően bővülhetett az s.Oliver elegáns és exkluzív bőrtáskák, cipők, és egyéb kiegészítők egész sorával, melyeket egy hagyományokban gazdag, mégis ízig-vérig modern európai nagyváros, Berlin ihletett.

s.Oliver, mint a fenntartható fejlődés és etikus divattervezés európai nagykövete

Korunk egyik legégetőbb témája a fenntartható fejlődés, melynek nemcsak a gazdasági, de az etikai szempontjai is igen kényesek. Az elmúlt pár évben sok ismert divatház volt kénytelen csökkenteni ökológiai lábnyomát, valamint felszámolni morális szempontból erősen megkérdőjelezhető, jellemzően távol-keleti üzemeit, egyúttal megszüntetni az üzleti kapcsolatot egyes, az érvényes állatvédelmi politikával nem kompatibilis beszállítókkal.

Mindez egy régen várt szemléletváltás eredménye, mely úgy tűnik, a 21. században immár alapkövetelmény. Ennek megfelelően az s.Oliver teljes odaadással áll ki nemcsak a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet alapvető normái mellett, de tiszteletben tartja a környezetvédelmi és állatjóléti jogokat is. A fenntarthatóság sikeres kezeléséhez az s.Oliver Group szabványokat állított fel, egyértelműen meghatározott rendszerekre és folyamatokra támaszkodik az elfogadott célok figyelemmel kísérése, ellenőrzése és megvalósítása érdekében.

Tekintve, hogy a divat, mint ipar energia- és erőforrás igényes ágazatként kivételes hatást gyakorol a környezetre:

  1. Az s.Oliver Group 2006 óta nem használ szőrmét, sem valódi állatszőrből készült kelmét, például angórát, alpakát, mohairt, valamint egzotikus bőröket.

  2. Magatartási kódexükben a gyermekmunka és kényszermunka egyértelmű tiltására is kitérnek.

  3. Szabályozzák a bérek, a munkaidő, a munkahelyi egészségügyi és higiéniai, valamint biztonság irányelveket.

  4. Ugyanezeket elvárják/érvényesítik a beszállítóikkal szemben is.

  5. Elkötelezettek az energiatakarékosság és a globális textilgyártás fenntarthatósága iránt, ennek érdekében számos kormányzati szervvel és szakszervezettel működnek együtt a fenntartható és etikus divattervezés, mint cél megvalósításáért.

  6. Az s.Oliver nemcsak a természetes növényi alapanyagok fenntartható termesztése mellett, de az újrahasznosított anyagok, az erőforrások felelősségteljes, takarékos használata iránt is elköteleződött.

  7. A társadalmi felelősségvállalás szerves része a vállalati filozófiának, az ügyfeleik és munkavállalóik, továbbá egyéb támogatott csoportok egyaránt részesülnek a vállalat gondoskodásából.

  8. A cégcsoporton belül mindennek a megvalósításáért egyedülálló módon az s.Oliver Group úgynevezett globális fenntarthatósági csapat létrehozásával és nagykövetek kinevezésével küzd a logisztikai lánc teljes hálózatán.

Az s.Oliver Group termékek megvásárlásakor tehát nemcsak a stílus és minőség mellett tesszük le a voksunkat, de egyúttal az etikus divatot is támogatjuk, amivel egy új, fenntartható és egészségesebb jövő megvalósításának a részeseivé válunk.


Related Posts
  1. A stílusváltás hogyanjai A stílusváltás hogyanjai
  2. A női testalkat típusai A női testalkat típusai
  3. Hogyan öltözzünk 40 felett Hogyan öltözzünk 40 felett
  4. A Zagger bemutatja: PME Legend, az amerikai klasszikus A Zagger bemutatja: PME Legend, az amerikai klasszikus