s.Oliver, egy európai sikertörténet
![s.Oliver, egy európai sikertörténet](http://zagger.hu/pub/media/blog/zagger-s-oliver-egy-europai-sikertortenet.jpg)
Az s.Oliver márka napjainkban megkérdőjelezhetetlen és megkerülhetetlen része a női, valamint a férfi divatnak egyaránt, legyen szó hétköznapi, üzleti, vagy alkalmi ruházatról.
A cég a kezdetekkor csupán egy kis ruhabolt volt Bajorország egyik Majna-parti városában. Az immár több mint ötven éves vállalat nemcsak Európa egyik legelismertebb márkája; a leányvállalatok szinte minden kontinensen képviselik a modern, fenntartható fejlődést, továbbá az etikus divattervezést szorgalmazó arculatot. Hogyan vált az s.Oliver egyszerű butikból Európa egyik legnagyobb divat- és életmódvállalatává?
sir Oliver és a kezdetek
A vállalat életvonala kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy megismerjük a tudatos fejlesztés és márkaépítés hatékonyságát. Az eltelt évtizedek során több egyéb márka vált az s.Oliver részévé, majd maga a vállalat azzá a többportfóliós cégcsoporttá alakult, amit ma s.Oliver Group néven ismerünk.
A s.Oliver életvonala
Würtzburgból indulunk, mégpedig 1969-ben, ahol Bernd Freier megnyitja az első sir Oliver butikot a Herrnstrassén. 1975-ben a sir Oliver női ruházati termékekkel újít, ami három év múlva arra készteti a tulajdonost, hogy átnevezze a márkát.
Így lesz 1978-ban a sir Oliverből s.Oliver, mint elsősorban alkalmi férfi és női ruházati termékeket kínáló cég.
-
1994-ben piacra kerül az s.Oliver első, saját márkája, a Q/S, rá egy évre az s.Oliver Woman.
-
Az ezredforduló előtt megindul a tudatos terjeszkedés, majd a kétezres évek elején a düsseldorfi comma, márkajogai Bernd Freier tulajdonába kerülnek. Innentől pedig szinte követhetetlen tempóban nő és terjeszkedik a cég.
-
2003. Az s.Oliver leányvállalatokat létesít Ausztriában, Svájcban és a Benelux államokban.
-
2004. Felismerve az online értékesítésben rejlő lehetőségeket, az s.Oliver elindítja saját webshopját.
-
2006. Olaszország, Kazahsztán és Lengyelország piacára lép a márka, majd 2007-ben sikeresen megveti a lábát Franciaországban és Indiában is.
-
2009-ben új központ nyílik Rottendorfban.
-
2010. A comma, elindítja a comma casual identity márkát. Szintén ebben az évben találkozhatnak először saját hazájukban a magyar, szlovén és horvát vásárlók az s.Oliver termékeivel.
-
2013-ban az S.Oliver átkel az Atlanti-óceánon, és létjogosultságot szerez Kanadában.
-
2016. A vállalat átalakul többmárkás portfólióval rendelkező cégcsoporttá: az s.Oliver Black Label, a Q/S, a comma, comma casual identity mellett a Liebeskind Berlin egészíti ki az s.Oliver stratégiai márkanevet, és létrejön az s.Oliver Group.
-
2017. Vlagyimir Klicsko bokszoló az S.Oliver Black Label márka arca lesz egy országos kampány keretében, valamint a cégcsoport elindítja az első „See-Now-Buy-Now“ kollekcióját.
-
2018. Az s.Oliver Group a Retailtech Hub partnerévé válik.
-
2019. Az s.Oliver fennállásának ötvenedik évét ünnepelheti.
Az s.Oliver Group márkáiról röviden
Az s.Oliver Group olyan nemzetközi divatmárkává vált, ami világszerte inspirálja az embereket. Nagy cégcsaládként eltérő stílusokat fog össze, amelyek a márka különböző brandjeiben nyilvánulnak meg.
s.Oliver
Olyan márka, amelyre mindig támaszkodhatunk: a stílus, a minőség, a tökéletes méretezés, illetve az ár-érték összevetés szempontjából az s.Oliver mindig a megfelelő megoldást kínálja.
Őszinte és divattudatos barátként, stílustanácsadóként minden alkalomra tökéletesen megfelelő ruházati és kiegészítő ötletekkel áll elő az egész család számára. A fókuszban a viselhetőség és a minőség áll. Amellett, hogy a mindennapi élet igényeit elégíti ki, figyelemmel kíséri a legújabb trendeket.
-
Hiteles, sokoldalú és kényelmes.
-
Modern, színes, a városi életmódhoz kitűnően alkalmazkodik.
-
Mindennapi viseletként hordható.
-
Természetes anyagokból készül.
-
Az apró részletek figyelembevételével és hangsúlyozásával igazán szerethető márka.
-
Az egyes darabok jól kombinálhatók egymással.
s.Oliver Black Label
A cégcsoport üzleti és alkalmi stílust követő brandje, ami a tökéletes első benyomást kölcsönzi viselőjének. Elegánsan ötvözi a fényűző, különleges szöveteket és a klasszikus stílusú szabásvonalakat a kényelemmel. A fókusz az erőteljes színvilág és a semleges árnyalatok ízléses kombinációján van.
Q/S
A Q/S az új, fiatalos és lendületes városi életmód márkája. A divat szerelmesei számára készült, akik szívesen kombinálják az ikonikus stílusokat a merész újdonságokkal, továbbá fontos számukra az egyediség és az önkifejezés is.
-
Haladó és merész típusa a márkának, ami leköveti a legújabb divatirányzatokat.
-
Alkalmi, városi divat szokatlan szabásvonallal és innovatív megjelenéssel nőknek és férfiaknak egyaránt.
comma
A comma, márkanév kisbetűvel írandó, ami ragyogó kontrasztot nyújt, hiszen a brand termékeit a nagy divatmetropoliszok, London, Párizs, Milánó, New York ihlették.
-
Legyen szó üzleti megjelenésről, alkalmi stílusról vagy exkluzív csillogásról a comma sokoldalú kínálatában nemes szövetekből tervezett női ruhákat találunk.
-
A szokásos blézerek és blúzok mellett a kollekció friss, az aktuális trendeknek megfelelő színű bőrkabátokat és kabátokat is kínál.
-
A comma, évente tizenkét kollekcióval inspirálja a kifinomult, magabiztos és a divat iránt érdeklődő hölgyeket.
comma, casual identity
A comma, casual identity markáns és különleges. A stílust nemcsak a szabás és a szövetek minősége határozza meg, de a szokatlan anyagkombinációk is jellemzőek rá.
-
A ready to wear ihletésű ruhák nagyszerűen kombinálhatók egymással, akár üzleti, akár hétköznapi, utcai öltözéket keresünk.
-
Minden darab hordoz valami egyedi és különleges ismertetőjegyet, ami hangsúlyozza a nőies megjelenést.
-
A comma casual identity a kliséktől eltérő stílust kínál a trendtudatos hölgyek számára.
Liebeskind Berlin
Ami egy bőr kézitáskával kezdődött és egy nemzetközi divatházzá nőtte ki magát.
-
A márka középpontjában a tradicionális bőrművesség, a kreatív kézműves megoldások és a modern technológia ötvözése, valamint az apró részletek iránti odaadás áll.
-
A Liebeskind Berlin-nek köszönhetően bővülhetett az s.Oliver elegáns és exkluzív bőrtáskák, cipők, és egyéb kiegészítők egész sorával, melyeket egy hagyományokban gazdag, mégis ízig-vérig modern európai nagyváros, Berlin ihletett.
s.Oliver, mint a fenntartható fejlődés és etikus divattervezés európai nagykövete
Korunk egyik legégetőbb témája a fenntartható fejlődés, melynek nemcsak a gazdasági, de az etikai szempontjai is igen kényesek. Az elmúlt pár évben sok ismert divatház volt kénytelen csökkenteni ökológiai lábnyomát, valamint felszámolni morális szempontból erősen megkérdőjelezhető, jellemzően távol-keleti üzemeit, egyúttal megszüntetni az üzleti kapcsolatot egyes, az érvényes állatvédelmi politikával nem kompatibilis beszállítókkal.
Mindez egy régen várt szemléletváltás eredménye, mely úgy tűnik, a 21. században immár alapkövetelmény. Ennek megfelelően az s.Oliver teljes odaadással áll ki nemcsak a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet alapvető normái mellett, de tiszteletben tartja a környezetvédelmi és állatjóléti jogokat is. A fenntarthatóság sikeres kezeléséhez az s.Oliver Group szabványokat állított fel, egyértelműen meghatározott rendszerekre és folyamatokra támaszkodik az elfogadott célok figyelemmel kísérése, ellenőrzése és megvalósítása érdekében.
Tekintve, hogy a divat, mint ipar energia- és erőforrás igényes ágazatként kivételes hatást gyakorol a környezetre:
-
Az s.Oliver Group 2006 óta nem használ szőrmét, sem valódi állatszőrből készült kelmét, például angórát, alpakát, mohairt, valamint egzotikus bőröket.
-
Magatartási kódexükben a gyermekmunka és kényszermunka egyértelmű tiltására is kitérnek.
-
Szabályozzák a bérek, a munkaidő, a munkahelyi egészségügyi és higiéniai, valamint biztonság irányelveket.
-
Ugyanezeket elvárják/érvényesítik a beszállítóikkal szemben is.
-
Elkötelezettek az energiatakarékosság és a globális textilgyártás fenntarthatósága iránt, ennek érdekében számos kormányzati szervvel és szakszervezettel működnek együtt a fenntartható és etikus divattervezés, mint cél megvalósításáért.
-
Az s.Oliver nemcsak a természetes növényi alapanyagok fenntartható termesztése mellett, de az újrahasznosított anyagok, az erőforrások felelősségteljes, takarékos használata iránt is elköteleződött.
-
A társadalmi felelősségvállalás szerves része a vállalati filozófiának, az ügyfeleik és munkavállalóik, továbbá egyéb támogatott csoportok egyaránt részesülnek a vállalat gondoskodásából.
-
A cégcsoporton belül mindennek a megvalósításáért egyedülálló módon az s.Oliver Group úgynevezett globális fenntarthatósági csapat létrehozásával és nagykövetek kinevezésével küzd a logisztikai lánc teljes hálózatán.
Az s.Oliver Group termékek megvásárlásakor tehát nemcsak a stílus és minőség mellett tesszük le a voksunkat, de egyúttal az etikus divatot is támogatjuk, amivel egy új, fenntartható és egészségesebb jövő megvalósításának a részeseivé válunk.